რესურსი...
ისტორიულ-ეთნოგრაფიული
მხარე ,,სამეგრელო“ს შესახებ
გაკვეთილის
მიზანი:
მოსწავლეებმა გააცნობიერებენ საქართველოს კუთხის,
სამეგრელოს მრავალმხრივად დანახვასა და შეცნობას .
გაანალიზებენ ამ კუთხის ტრადიციულ კულტურულ მრავალფეროვნებას.
•შეიძლება თუ არა გავიგო საქართველოს ამა თუ იმ მხარის შესახებ რუკაზე დატანილი პირობითი ნიშნების საშუალებით (რესურსი, ძეგლი, ბრძოლის ადგილი, ქალაქი, მდინარე, ტბა, მთა, ბარი)/?
•იპოვეთ მასზე სამეგრელოს კუთხე
და დაახასიათონ მისი მდებარეობა.
•სამეგრელოში მდებარე რომელი ქალაქია გაშენებული ზღვის პირას?
•საქართველოს რომელი მხარე ესაზღვრება სამეგრელოს?
•დაასახელთ სამეგრელოს სახელის ძირძველი ისტორიული მნიშვნელობა
როგორაა მოხსენებული უცხო წყაროებში მისი სახელი
მინი ლექცია-დისკუსია
მეგრელი ქალები მეტად ქერა , შავთვალა და შავგვრიმანი, ცისფერთვალება ულამაზესები არიან დედამიწის ზურგზე... განსაკუთრებით ლამაზი ტანადობა და სიარული აქვთ მამაკაცებს . სულ უბრალო მსახურებსაც კი თავადიშვიშვილის იერი აქვთ.
არქანჯელო ლამბერტი
უმეტესი ნაწილი კოლხიდისა შედგება მშვენივრად შემოსილიმთებისგან, თუმცა ნაყოფიერი ვაკეები აკლია, ნადირობა როგორც ფრინველზე ასევე ოთხფეხზერ დიდად გავრცელებულია. ჰაერი ზომიერია, თუმცა მაინც და მაინც საღი არაა.....
კითხვები
1. როგორ ფიქრობთ , ვინ იყო ალ. დიუმა და არქანჯელო ლამბერტი?
2. შეგიძლიათ თუ არა დაახასიათოთ ადამიანი მისი საცხოვრებელი გარემოს მიხედვით?
3. რატომ არის საქართველოს ამა თუ იმ მხარეში გავრცელებული ესა თუ ის ტრადიციული საქმიანობა და მეურნეობის დარგი?
4. როგორ ფიქრობთ შეიძლება თუ არა ადამიანის გარეგნობაში მისი ხასიათი ჩანდეს?
როგორ ფიქრობთ რა უწყობს ხელს ნადირობას?
დიაგრამა
გავიგე მინდა გავიგო
საშინაო დავალება
•ინტერნეტის გამოყენებით
მოიძიონ იმფორმაცია მეგრული სამზარეულოს
კერძებზე,
•მოამზადონ პრეზენტაცია ppt -ში აღწერონ რისგან და
როგორ მზადდება.
• როდიდან არსებობს, რა
კავშირი აქვს სამეგრელოს გეოგრაფიულ ბუნებრივ პირობებთან, მეურნეობის დარგებთან,
ტრადიციებთან.
რეფლექსია
ჩემს მიერ შექმნილი ელექტრონული რესურსის სათაურია. ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარე ,,სამეგრელო“ აღნიშნული რესურსი მოსწავლეთა ასაკობრივი შესაძლებლობების გათვალისწინებით, ძირითადად V_VI კლასის საჭიროების დონეზეა გათვლილ8ი. შედგენილია მათთვის გასაგებ და ადვილად აღსაქმელ ენაზე. საინფორმაციო მასალაში ყურადრება მახვილდება ძირეულ საკვანძო საკითხებზე. საინფორმაციო მასალის ბოლოს ერთვის სააზროვნო კითხვები დამოუკიდებელი მუშაობისათვის და დასკვნა, რომელიც ეხმარება მოსწავლეებს ცოდნის გამტკიცებასა და სასწავლო მასალის შეჯამებაში.რესურსი არის მრავალჯერადი და შესაძლებელია მისი გამოყენება ხელოვნებისა და ბუნების გაკვეთილებზეც.
ჩემს მიერ შექმნილი ელექტრონული რესურსის მიზანია ხელი შეუწყოს მოსწავლეებს თვალსაჩინოების გამოყენებით გააცნობიერებენ საქართველოს კუთხის, სამეგრელოს მრავალმხრივად დანახვასა და შეცნობას . გაანალიზებენ ამ კუთხის ტრადიციულ კულტურულ მრავალფეროვნებას.
აღნიშნული ელექტრონული რესურსის გამოყენება დაეხმარება მოსწავლეებს საწავლო თემატიკიდან გამომდინარე საინფორმაციო მასალის შესაწავლასა და ვიზუალურად უჯეთ აღქმაში. სურათების, ფოტოების საშუალებით. ამ მხრივ შეძენილი ცოდნა გაუადვილებს მოსწავლეებს შემდგომი სასწავლო აქტივობების ორგანიზებას. გარდა ამისა რესურსის გამოყენება სასწავლო პროცესს ბევრად საინტერესოსა და მიმზიდველს ხდის ამიტომ ს აჭიროდ ჩავთვალე ჩემი მოსწავლეებისათვის შემექმნა ისეთი სასწავლო ელექტრონული რესურსი რომელიც დაეხმარებოდა მათ საქართველოს ერთ ერთი ულამაზესი კუთხის უკეთ შცნობასა და შესწავლაში.
გაკვეთილებზე რესურსმა მოსწავლეთა მაქსიმალური ჩართულობა უზრუნველყო, ყველა მოსწავლემ, მივაღწიე სასწავლო მიზანს, მოსწავლეებმა ისწავლეს სამეგრელოს კუთხის მდებარეობა როგორც გეოგრაფიული ასევე ეთნოგრაფიული კუთხითაც.
განუვითარდათ თვასაჩინოების აღქმის, კვლევის, კითხვისა და ურთიერთთანამშრომლობის უნარები, რესურსი შექმნის დროს მქონდა პატარა პრობლემა მინდოდა შესაბამისი მუსიკის დადებაც მაგრამ ტექნიკურმა გაუმართაობამ არ მომცა ამის საშუალება.
არსებული რესურსის მოდელის ვერსიის გამოყენების სურვილი გამოთქვეს ჩემმა კოლეგებმა რაც ძალოიან სასიამოვნო გახდა ჩემთვის რადგან ეს საშუალებას მოგვცემს უკეთესად წარვმართოთ საგაკვეთილო პროცესები
Comments
Post a Comment